Saturday, May 7, 2011

ISLAM Agama Rasmi MAlaysia

Malaysia merupakan sebuah Negara Islam. Termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan mengikut perkara 152, beberapa perkara yang tidak boleh dipersoalkan oleh mana-mana kaum di Malaysia. Dan kamu semua pun telah tahu perkara-perkara tersebut. Jadi tidak perlulah aku menyatakan apakah perkara tersebut.


Namun sejak akhir-akhir ini, kamu-kaum lain terutamanya kaum cina lantang mempersoalkan keistimewaan tersebut dan mereka dengan tamak halobanya dan tidak sedarkan diri meminta taraf yang sama dengan kaum bumiputera. Sedangkan mereka dengan jelasnya merupakan kaum penumpang di negara ini sejak dahulu lagi.


Isu terbaru yang dihebohkan sekarang, isu menjadikan kritian sebagai agama rasmi Malaysia. Mereka terlalu biadap. Wahai UMNO, jika kamu inginkan sokongan dari semua lapisan kaum MElayu yang kamu dengan lantang mengatakan memperjuangkan hak orang melayu, maka kamu harus menyelesaikan isu ini dengan secepat mungkin. Usah perlu ditunggu sehingga terlewat baru dhendak bertindak. 


Bertindak lah sekarang!!! Buktikan kepada PAS, bahawa UMNO juga merupakan sebuah parti ISLAM di Malaysia yang memperjuangkan hak ISLAM dan  MELAYU.

1 comments:

Unknown said...

hanya perjuangkan hak? tapi syariat tak plak di perjuangkan?

 

My Word is My Thinking © 2011. Design By: Admin